Aylar: Eylül 2011

Takma Kirpik Nasıl Uygulanır?

Düşünüldüğünün aksine gayet te kolay bir iştir. En önemlisi ne tür kirpik kullandığınızdır, yani tek parça takma kirpiklerden mi yoksa tek tek olanlardan mı. Tek parça olanların uygulaması bana göre her zaman daha kolay ama yok bu bana çok gelir diyorsanız eğer ve biraz daha kolaya kaçmak istiyorsanız, tek parça olanlar daha pratiktir ve sizin için daha uygun olacaktır.

Uygulamayı kızcağız süper açıklamış. Aslında bu videoyu gördüğümde rengarenk göz makyajı ve kırmızı saçlarıyla yeterince iyi bir tutorial değildir diye düşündüm ama izleyince bu işte gerçekten de çok iyi olduğu sonucuna vardım. Hatta ben kirpik takma konusunda müthiş yetenekli olduğumu zannederken bu kızın önerilerini duyunca ne kadar haklı olduğunu gördüm. Mesela takma kirpikleri takmadan önce eyeliner ve rimel uygulamak harika bir fikir! Hem böylece kirpikleri daha sonra birkaç defa daha kullabiliyorsunuz.

Anyhow…Takma kirpik uygulama processinde ihtiyacınız olan: Takma kirpik, yapıştırıcı, rimel, cımbız ve likit eyelinerdır. Yapıştırıcı olarak en iyisi “Duo” markadır bence. Eczanelerde ve MAC mağazalarında bulabilirsiniz. Kirpikleri de MAC’ ten de alabilirsiniz ama biraz daha ucuza kaçmak isterseniz Revlon’ da da çok güzel kirpikler var. Hem doğal veya fantazi gibi çeşitleri de var. Fiyatları 15-25 TL arasında. Revlon makyaj ürünler satılmasa da takma kirpiklerini Watsons’ larda bulabilirsiniz. Bonus olarak kutunun içinden yapıştırıcısı da çıkıyor.

Kısaca ne yapılması gerektiğini anlatmak gerekirse:

1. İnce bir çizgi likit eyeliner ve rimel uygulayın. (Göz kaleminin sakat olacağını düşünüyorum, daha kremsi bir yapıları oluyor ama likit eyeliner hemen donup kuruyor.)

2. Kirpiklerin boyutu sizin göz boyutunuza uygun mu, değilise kenarlarından ince küçük makasla kırpın.

3. Kirpik yapışkanını bir yere, mesela kirpik kutusunun üstüne, az miktarda sıkın ve azıcık kıvamının yoğunlaşmasını bekleyin. (Kız parmaklarının arasında cıp cıp gösterdi ya hani, İngilizce’ de “tacky” denilen kıvam, öyle işte…)

4. Takma kirpiklerin dibine, hat boyu yapışkanı uygulayın. (Cımbızın arkasından yardım aldı kız.)

5. Kirpikleri kendi kirpiklerinize yapıştırın. Dikkat! Kendi kirpik dipi hattınızın mümkün olduğunca yakınına uygulamalısınız. (Aksi takdirde gözleriniz Ren & Stimpy’ deki Ren’ in gözleri gibi durabilir.)

6. Uygulamanın en sonunda likit eyeliner ile birkez daha üzerinden hat çekin. Hepsi bu kadar.

Gelsin Angelina Jolie gözleri. O da takma kiprikli bu fotoda:

The Marilyn Monroe Doppelgaenger : Michelle Williams

Hayır, Destiny’s Child’daki Gorillaface Michelle Williams’tan bahsetmiyorum. Heath Ledger’ ın eski nişanlısı, Dawson’s Creek’ teki Alamancı kızdan bahsediyorum. (ay pardon o Mine’ydi:))

Kız Dawson’s bittiğinden beri bir serpildi, kendini buldu ve sanıyorum ki artık bu son filminden sonra daha da iyi bir aktris olacaktır. Belki Oscar bile alır.  Amerikalılar biyografik filmleri sever. (bkz. Erin Brockovich, Monster vb.)

Michelle Williams en son filmi “My Week with Marilyn” de, anlayacağınız üzere Marilyn Monroe’yu canlandırıyor. Bence neredeyse aynısı olmuş. Aşağıda görmüş olduğunuz fotolar Vögh Ekim 2011 sayısından. Nasıl bir Marilyn olduğuna Vogue’ daki çekimlerine bakarak bir de siz karar verin:

Meşhur kitap okurkenki pozu:

Yazılarını okuyan bilir, Milliyet’ te her pazar yazan PuCCa, Marilyn için hayatımın idolü der ve her yazısında onun bir fotoğrafına yer verir. Gerçi ben son bir kaç haftadır okumuyorum. Bayram ziyaretlerinden, ailesinden ve evdeki temizlik faslından yazmaya başladığından beri sıkıyor beni…

“My Week with Marilyn” dünya çapında 4 Kasım 2011′ de vizyona girecekmiş. Muhtemelen bir “Black Swan” vakası olur ve daha film sinemalara gelmeden herkes korsan DVD’ de çoktan izlemiş olur…

Son zamanlarda izlediğim en süper ve en kapsamlı Makeup Tutorial

Youtube, makeup tutorialları için tam bir cennet arkadaşlar! Günümüzde hala bana çıkıp ta “ben makyaj yapmaktan hiç anlamam kiii!!” diyen kızları anlayamıyorum. Herkeste internet var, Youtube açık, e bi giriverin de bakıverin…O kadar güzel, detaylı anlatımlar var ki.

Bu tutoriala gelince: Bu kız aslında MAC’ in Vivaglam serisinden, Lady Gaga’ nın pembe rujunu tanıtıyor. Ama o safhaya kadar base’ den başlayıp, allık ve göz makyajı uygulamasına kadar hepsini anlatıyor ve kullandığı ürünleri de söylüyor. Aksanından renk isimleri pek anlaşılamayabilir ama en azından markalarını söylüyor. Zaten Nars, Laura Mercier ve MAC ürünleri kullanıyor. Sonuç olarak, sizlere yardımcı olabilir diye paylaşıyorum. Hope you like it…

Yaşasın Online Makyaj Alışverişi!

MAC’ ten sonra en sevdiğim makyaj markalarından biri olan Nars artık online olarak ta satılmaya başlandı. Öncesinde yakından görüp beğendiğimiz, sonra alırım dediğimiz Nars ürünlerini artık internetten de alabileceğiz. Umarım Nars’ın Türkiye distribütörlüğünü üstlenen Vepa 62’nin bu girişimi diğer markalara da öncülük eder.

Siteye aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz:

http://www.vepa.com/Departman/2623/Nars.aspx

Siteye girdikten sonra Vepa’ nın distribütörlük yaptığı diğer markaları da görebilirsiniz; Shiseido, New Balance, Junk Food, Birkenstock (Birkınştok okunur:)) vb.

Armani’nin Yeni Yüzü: Rihanna

Armani giyim ve iç çamaşırı kampanyası için Rihanna ile anlaşmış. Sonbahar-kış reklam kampanyasının resimleri de sezon başlangıcında yavaştan su üstüne çıkmaya başladı.

Bu resimleri görünce üzüldüm açıkçası. O besleme saçları hangi akıllı Styler karar vermiş. Peki sanat yönetmeni bu işe bi el atmamış mı? Riri’ye daha çok yakışan bi dünya saç stili varken niye bu mısır püskülü misali Dumb & Dumber saçı?

Karizma ve vücut var, tamam ama bence S&M klibindeki lila latex başörtüsü bile daha çok yakışmıştı. Şahsi fikrim…

Jessica Alba ve Kızı Gezmelerde

Gezmelerdeler ve Jessica yine çok tatlı bir maxi-elbiseyle geziyor. İkinci doğumundan sonraki kiloları gizlemenin en güzel yolunu bulmuş… Zilli kızı Honor da yanında; çok şirin bir anne-kız ikilisi olmuşlar.

Honor’ ın elbisesi tam yaşına göre! Elinde de oyuncağı:)

Ve Jessica yine dolgu topuk espadrilleri maxi-elbisesinin altına çekmiş…Olmuş…

Kristen Stewart’ ın Kleopatra Makyajı

İtirafım var: Ben de  Twilight filminin her bir bölümünü izledim ve dört gözle de Kasım ayındaki yeni sequel’ ı bekliyorum. Filmin gösterime girme arifesinde; suratsız, tek kaşı kalkık, cool olmak için yağlı saçla gezen, aslında hammadde ışığı olan ama candid her fotosunu gördüğümde gıcık kaptığım Kristen Stewart’ ın W Dergisindeki makyajlı halini görünce şoklandım adeta. Aynı makyajın yanlızca üst kirpik versiyonunu üşenmeden jel-eyeliner ile her sabah yapıyorum. Vakitli hazırlanma ritüeli için fırsatım olursa bunu kesinlikle deneyeceğim. Sizlere öncesi ve sonrası olarak resimleri sunuyorum:

Öncesi…Twilight’ ın Vancouver’ daki setinde. Yıl 2009.

Joan Jett’ i oynadığı sıralardaki hali. İlginizi çekerse filmin adı “The Runaways (2010) “.  

Ve sonrası…

Vauv…

Jennifer Lopez Makyajı

Aslında bu post’ u “makyajının hayranıyım” diyip bitirmek yeterli olurdu. 1999 yılında patlama yapan, bize koca ergen popolarımızı sevdiren kişi, JLo, ışıldayan bronz allıkları, dumanlı göz farları ve bol rimelli gözleri ve pırıl pırıl bej-şeftali lipgloss’ larıyla kelimenin tam anlamıyla bir makyaj bukalemunu. Onu bu özelliğiyle seviyoruz, sayıyoruz.

Doğal makyajlı:

En vamp haliyle:

LL Cool J ile düet yaptığı “All I Have” klibindeki makyajı açıkçası favorim:

Bu resimde Jennifer prego. Hamile ışıltısı mı yoksa allığın verdiği ışıltı mı yüzüne yansımış bilmiyorum.

Hafif mavi-yeşil far ve bej dudaklar. Hollywood Glamour saçı. Süper elbise:

Saçları burda daha bi kestaneleştirmiş, allıktan yana elini sakındırmamış, beyazları da çekmiş:

Mocha renginde farı bolcana sürüp, saçını da dağınık topuz yapınca müthiş şirin olmuş: