Evde Pratik Tırnak Bakımı

Aslında tırnak eti bakımı diyecektim ama kimse tıklamaz diye korktum:) Aslında manikürüne dikkat eden biz Türk kadınları için tırnak eti mühim bir mevzu:) Şahsen manikürden elimden geldiğince(!) kaçınıyorum çünkü ne kadar çok o etler kesilip biçilirse o kadar çabuk etlerin sertleşeceğine ve sürekli maniküre maruz kalacağıma inanıyorum. Tabii şu ana kadar bu benim el bakımıma balta vurdu mu? Tabii ki de hayır. Çünkü birazcık pratik zekayı çalıştırıp daha ucuza, en az salon manikürüyle tanışmış kadar bakımlı ellere sahip olabilirsiniz.

Aslına bakarsanız piyasada ne ararsanız var ama her ürün kaydadeğer mi paramıza değer mi orası tartışılır. Ben yine siz bebeklere yıllardır kendi test ettiğim ve hatta bazılarını hala kullandığım ürünlerden bahsedeceğim. İlk olarak en kötüsü demiyim de en memnun kalmadığımdan başlayacağım:

Sally Hansen Healthy Cuticles Now!

En başta turuncu kabı ve beyaz kapağıyla ilgimi çekti. Kokusu da kayısılı ki bu da çok şirin bir detay. Ama Sally Hansen gibi bir markaya yakıştıramadım. Zaten anlamam bu marka tırnak üzerine uzmanlaşmıştır ama nedense renkli bacak spreyi dışındaki ürünleri gayet vasattır. Bazı arkadaşlarım tüy sarartıcısından memnun kalmışlar ama o kadar para vereceğime Sesu alırım daha iyi yani. Neyse. Krem olma iddiasında ama kremden gayrı, bir tür dokusunda cıvımışlık söz konusu. Deniz mahsülü çok sevdiğimden midir nedir, bu kremin tipi bana tarator sosu hatırlatıyor ve kullanmak için kapağını her açtığımda gözümün önüne halka halka kalamarlar ve midye tava geliyor. Cıvımış gibi dursa bile yağlı vıç vıç dokusu kesinlikle yok ama keşke olsaydı dedittiriyor çünkü etlerinize sürdüğünüzde hiçbir şey değişmiyor. Tavsiye etmem.

Flormar Nail Care Nourishing Oil with Vitamin E

Bu üründen bahsetmeden önce bir anımı anlatacağım size:)Frankfurt’un merkezinde bir meydanda (Hauptwache) 5 katlı devasa bir Douglas mağazası vardır. Yıllardır oraya gidip gelmişliğim var ve bundan birkaç ay önce gittiğimde içeri girer girmez en ortada kocaman bir Flormar standı duruyordu. Gurur duysam mı diye düşünürken üzerinde “established in Milan” yazısını gördüm ve şoke oldum. Flormar Türk değil mi ki arkadaşlar? Yılların Flormar’ı Milan’da mı kurulup bize geldi. Gülecem diyeceğim ama emin de değilim açıkçası, dalga geçmeden önce duraksıyorum. Bir bilgisi olan varsa bizimle paylaşsın lütfen.

Ürüne dönüyorum. Bu ürün bildiğiniz ucuz ve bütün Flormar’larda mevcut. Bayağı bir yağ ve likit. Şişesi ojelerinkiyle aynı hatta. Turunçgil kokusunu bir kenara bırakırsak gerçekten iyi bir ürün. Bu ürünü tırnaklarınıza sürüp günlük hayatınızı devam ettirmeniz biraz zor olabilir ama sürüp gece yatarsanız sabaha yumuşamış ve ışıl ışıl etlerle kalkabilirsiniz. Ayak tırnağınıza ise, gündüz çorabınızı giymeden sürüp takılabilirsiniz, onda sorun yok. Denemeye değer diye düşünüyorum. (Ayrı fotosunu bulamadım maalesef, bütün Nail Care serisi var fotoda. Bu bahsettiğim ürün sarı renkli olan – turunçgil kokusu- kapiş?)

Mavala Cuticle Cream

Bunu sonuna kadar tavsiye ederim. Bu Sally gibi minik kavanozda değil de ufak bir tüpte. Dokusu ise bildiğiniz yağlı. Hafif bir lavanta kokusu var. Çok azıcık sıkıp 10 parmağınıza dağıtıp iyice yediriyorsunuz. Kalem tutacaksanız, cam, ayna veya direksiyona dokunacaksanız, açık renkli ipek /saten vb bir elbise giyecekseniz, bu ürünü kesinlikle bir saat önceden sürün derim. Yoksa parmak izlerinizle post-modern desenler yaratırsınız. Aslında en güzeli gece yatmadan sürün. Bir diğer önerim ise, kışın eldiven takmadan, önce sürüp eldiveninizi takın. Çıkardığınızda ışıl ışıl tırnak etleriniz olacak. Işıldamasının yanısıra etleriniz gerçekten de yumuşuyor ve etlerinizi aldırmanıza da gerek kalmıyor. Şiddetle tavsiye ediyorum. (Burada gacırt satıyorlar ama Avrupa’da 10 eurodan fazla değil. f.y.i.)

Ve son olarak Mavala Cuticle Remover

Yurtdışındaki manikür anlayışında genellikle etler suda veya vazelinle yumuşatıldıktan sonra geriye itilir. Gerçi bizde de etleri almayın derseniz aynı işlemi yapabiliyorlar fakat aynı manikürlü görüntü maalesef ortaya çıkmıyor. Bu ürün ise bahsettiğim ittirip kaktırma işlemini kolaylaştırıyor, tırnak yüzeyini yumuşatıyor ve temizliyor. Oje şişesi gibi ve fırçalı. Fırçasıyla etlerinize bolcana sürüp 1 dakika bekledikten sonra ürünün içinden çıkan tahta çubukla etleri itip temizliyorsunuz. Bu işlem esnasında ben herzaman yanımda ufak bir parça pamuk ta bulunduruyorum. Etleri sadece itmekle kalmıyor aynı zamanda gerçekten fazlalık olan etleri çıkartıyor, böylece gereksiz yere tırnak etleriniz yolunmuyor. En başta inanmamıştım ama deneyince gördüm. Bu ürünü neredeyse 8 senedir kullanıyorum ve gerçekten bayılıyorum.

Sonuç olarak eğer ben sadece en kalitelisini kullanırım diyorsanız ve 40 TL civarına okey diyorsanız Mavala alın derim. 10 TL’nin altına he he derseniz Flormar. Sally Hansen’dan memnunum başka ürün kullanmam derseniz yine 40 TL civarında bir miktar ödeyip kendinizi kandırabilirsiniz:) Seçim sizin. Bisous…

 

Bir Yanıt Bırakın

