Şehirli Kadının Günlük Cilt Bakım Rehberi

caroline-issaHer zaman inandığım bir şey var; o da özellikle şehrin kirliliğinde yaşayan bir kadının cildine çok daha iyi bakması gerektiği. Hayatımın 30 yılını İstanbul’da geçirdim ve bu şehrin cildime yaptıklarının sonucuyla hala her gün yüzleşiyorum. Örneğin bazı günler evdeyim diye yüzüme gram krem sürmeyip, 10 dk market için sokağa çıkmam sonucunda bile akşam yatmadan önce cildimi toniklediğimde pamuğun üzerinde gördüklerimin travmasını yaşadığım oluyor. “Ya ben nerede yaşıyorum, bir de bu pisliği soluyor muyuz?” diye dehşete düşüyorum.

Peki ne yapmak gerek? Zavallı ciltlerimizi nasıl koruruz, onlara nasıl bakarız?

Aşağıdaki paragrafları okumadan önce, aranızda bazılarınızın bırakın göz kremini, nemlendirici bile kullanmadığını bilerek, ciddi anlamda subjektif olduğumu ve ara ara sizleri (haddim olsa da olmasa da I don’t care) eleştireceğimi söylemek isterim. Sonuçta bir kadın şort giydi diye, sevgisiz yetişip, dünyaya ve kadınlara nefret kusan kıronun teki onu eleştirmeyi bir kenara bırakın, suratına tekme atabiliyorsa, ben sizin cilt bakımınıza neden dil uzatmayayım? Burada önemli olan bir kadın olarak siz hemcinslerimin iyiliğini istemem.

Hadi başlayalım…

İlk önce sabah kalkınca yüz yıkanır. Bunu yapıyorsunuzdur herhalde değil mi? Ben suyla yıkayıp kağıt havluyla kuruladıktan sonra bir adet disk pamukla cildimi tonikliyorum. Normal havluyu yüzümü kurulamak için kullanmam. O havluyu evdeki herkes kullanıyor ve bakteriler üzerinde cirit atıyor. O havluyu yüzümüze sürmek istemeyiz. Hayır.

Yüz yıkama jelleri, köpükleri, sabunları…Bunları akşama, makyaj temizledikten sonraya bırakın, sabah gerek yok. Cildinizin kendi koruyucu kalkanı var, onu söküp atmayın. Şöyle düşünün: Cilt ya da derimiz iç organlarımızı korumak için yaratılmış, vücudumuzdaki en büyük organdır, ona arada bir güvenelim.

benefit eye cream

Cildi yıkayıp kuruladıktan sonra önce göz kremi sürelim. Kremi kirpiklerimize kadar sokmayalım, öncelikle gözün dış kısımlarına kremi sürüp, en yumuşak uçlar yüzük parmaklarında olduğu için bu parmaklarla minik tampon hareketlerle dağıtalım. Deriyi çekiştirmeyelim, ovuşturmayalım. Göz çevresindeki deri, yüzümüzün geneliyle karşılaştırıldığında 7 kat daha ince, ona hassas davranalım. Parmağımızda kalan ürünü kaş kemiğinden kaşlara kadar uyguluyabiliriz. Göz çevresine aşırı ürün sürmeye gerek yoktur. Zaten bu alandaki deri sünger gibidir, ürünü çekecektir. Fazla ürün kullanırsanız, ya da kullandığınız ürün cildinize ağır gelirse gözün hemen altında minik butonlar oluşacaktır. Bunları sıkmaya kalkışmayın. Bir süre hiç ürün uygulamayın, zamanla geçecektir. Bu gibi durumlarda krem yerine jel formatındaki ürünlere geçin. (Benefit’in göz kremi çok hafif dokulu. Kendim kullanmamış olsam da nette hakkında çok güzel yorumlar okudum. Sıradaki ürünüm de muhtemelen bu olacak)

vinosource

Sonra nemlendirici. Cilt tipinize uygun nemlendirici kullanın. Yağlı cildiniz varsa, gidip de yağ bazlı krem kullanırsanız, gittiğiniz yerlerde sabahları hello sunshine! olarak kapıdan içeri girersiniz. Aşırı kuru cildiniz olmadığı sürece su bazlı, hafif yapılı ürünler (mesela Caudalie-Vinosource Moisturizing Sorbet) kullanın. Zaten göz kremi kullandığınız için, göz çevresine bir de nemlendirici sürmeyin. Bütçeniz kısıtlıysa eğer nemlendiriciyi göz kremi olarak da kullanabilirsiniz. Bazı yerlerde göz kreminin bir işe yaramadığını okumuştum ama ben şahsen inanmıyorum.

Hangi cilt tipine hangi ürünler kullanmalı yazı yazacağım, söz.

Veee, en son step: Güneş koruyucu krem. Bunu kaçınız sürüyor Allah aşkına? Tatile gittiğinde güneşlenirken daha çok bronzlaşsın diye yüzüne ve vücuduna güneş koruyucu krem sürmeyen ne insanlar tanıyorum ben. E be güzelim, hiç mi serbest radikaller, cilt kanseri duymadın? Cildi en çok yaşlandıran faktör güneştir arkadaşlar. Yıl 2016. Güneş dostumuz değil. Bazı tembeller şanslı, markalar makyaj ürünlerine SPF entegre etmeye başladı ama ne kadar etkili orası tartışılır. Şayet ürünü boca etmeniz gerekiyor ki güneşten korusun sizi ama bir fondöteni ya da pudrayı cilde boca edip, onu boğmak ne kadar doğru? Ya da pudra-fondöten surat ne kadar güzel sizce?

Sonrası bildiğiniz makyaj. Gün geçer, eve dönülür, akşam şunlar yapılır:

garnier

Makyaj öncelikle temizleme mendili, losyonu, miselar suyu vs ile temizlenir. Bak güzel arkadaşım, gözlerimi devirerek söylüyorum: Makyaj sabunla temizlenmez. O kirpik diplerine saplanmış göz kalemi sabunla çıkar mı, aklın alıyor mu senin? Sabah uyanırsın gözlerinin etrafı panda gibi rimel ve göz kalemi kalıntılarıyla doludur. Al sana erken yaşlanma…Hayır, o sabunla temizlenmez. En güzeli miselar su. Bioderma alamazsan, Garnier al, mis gibi. (Bu arada TR’de “Kusursuz Makyaj Temizleme Suyu” diye satılan ürünün ismini kim bulmuş acaba? Avrupa’da bakındım içinde “Perfect” kelimesi geçiyor mu diye ama cık, bildiğin “Micellar Water” olarak geçiyor. Neyse, bu da ülkemizdeki pazarlama taktiği. Bkz. sinemalardaki katliam çeviriler)

Makyajını temizlerken her göze farklı bir pamuk kullanmaya dikkat et. Gözlerde mikrop var ise diğer göze onu transfer edebilirsin. Ben makyaj temizlerken 4 disk pamuk kullanıyorum. 2 tanesi gözlere, biri cilde, biri de tonikleme için.

Sonra yüz yıkama jeli, köpüğü ya da sabunu. Kaldı ki, cildin akneli olmadığı sürece sabun kullanmanı tavsiye etmem. Clinique bile olsa. Sabun cildinin koruyucu katmanının içine ediyor. (Ben değil dermatologlar söylüyor, ki ben de aynı fikirdeyim)

caudalie

Sonra kağıt havluyla cildimizi tampon hareketlerle kurulayıp, tonikliyoruz. En güzel tonik alkolsüz tonik. Yine tekrar edeceğim, akneli cildin varsa içinde az alkol olan tonik kullanabilirsin ya da az miktar hyaluronik asit içereni. Göz çevresine tonik değdirmeyin (Bazı toniklerin arkasında göze de uygulanabilir yazar. Mesela görseldeki Caudalie tonik. En sevdiklerimdendir) Tonik makyajdan kalan son kalıntıları da temizleyip, gözenekleri toparlayıp gece kremi, serum vesaireye hazır hale getirir.

Gece yatmadan da göz kremi sürmek ne de güzel bir fikir 🙂 Zaten bazıları göz kremini sadece geceleri sürer. Aslında sabah sürmemenin bir sakıncası yoktur ama her gün makyaj yapan biriysen göz kreminden sonra göz altı kapatıcını daha rahat uygularsın ve makyaj daha kalıcı olur.

Unutulmaması gereken bir şey var: Cildinizi ne kadar nemli tutarsanız, o kadar az kırışırsınız. Yine bazıları, yağlı cildin yağını nemle karıştırır ama o gözeneklerden çıkan sebum fazlasıdır. Yağlı ciltli bile olsanız, cildinizi doğru ürünle nemlendirirseniz (jel-losyon formatında) cildinizin daha bile az parladığını fark edeceksiniz.

midnight recovery

Size bir tip: Geceleri cildimiz kendi kendini yeniler. Cildin ihtiyaçlarına göre bir ürün sürerek yatarsanız sabaha daha güzel bir ciltle uyanırsınız. Ben her gece ürün kullanmaya gerek olmadığına inanıyorum. Mesela 2 gecede bir ürün kullanmak yeterli olacaktır. Cildin biraz nefes almaya ihtiyacı ve hakkı var. Gece için en uygun ürün tipi serumlar olacaktır. (Mesela görseldeki Kiehl’s serumu kült bir üründür. Gerçi cilt bakım yağı olarak da geçer) Serumların içindeki partiküller nemlendiricinin içindekilerden daha da küçüktür ve cildin en üst katmanına daha iyi işler, bu yüzden nemlendiriciden önce kullanılmalıdır. (Cildin en üst katmanı dedim, evet, cildin orta ve en alt katmanına kremler işleyemez. Bu katmanlara yalnızca deri altı vitamin iğneleri gibi ürünler işleyebilir) Gündüz de serum kullanmak isterseniz nemlendirici altına sürün. Yani ürün uygulama sırası şu şekilde olmalıdır: Göz kremi-serum-nemlendirici-güneş kremi.

Posta bir baktım da, biraz uzun olmuş sanki 🙂 Umarım biraz yardımı olmuştur. Sorularınız olursa postun altına yorum olarak yazabilirsiniz. Bisous.

İlk foto tarzına kurban Caroline Issa’ya ait.

Photo Credit: Stockholm-Streetstyle.com 

Bir Yanıt Bırakın

